micro.bg
Регистрация

Как да изберете най-подходящия вид софтуер?

Защо да стартирате дейност със складов софтуер?

Какви са възможностите, плюсовете и минусите за дейността при стартиране на работен процес с помощта на складов софтуер?

-        Контрол и управление на запасите - системата за управление на склада подобрява управлението на материалните запаси, чрез осигуряване на контрол върху наличността, подобряване на изпълнението на поръчките и намаляване на времето за изпълнение на поръчката;

-        Бързо и качествено обслужване на клиенти и проследяване на техните заявки и продажби;

-        Повишаване на производителността на персонала – правилно планиране на ресурсите, доставките и количествата в складовете; оптимизиране на ежедневната работа на персонала в обекта с възможност за бърз и лесен достъп до информация за клиенти, поръчки, продажби и документи. Работниците са в състояние да генерират повече работа за по-малко време, защото имат точно това, от което се нуждаят, в точния момент;

-        Възвръщаемост на инвестициите - Правилната система за управление на склада може да подобри Вашите продажби и да увеличи печалбите като не просто Ви помага да продавате повече, но като продавате по-бързо, по-качествено и без допускане на грешки. Тази прецизност намалява клиентските запитвания и опростява поддръжката на клиентите.

Какви са видове складов софтуер?

Облачно базиран складов софтуер (WMS)

 

Системите за управление на складове, започнаха като системи, които се изпълняваха на локални сървъри на организация. Този модел се променя и базираните на облака WMS са по-често срещани, тъй като организациите осъзнават предимствата на работещите системи в облака. Microinvest разработка и предоставя облачно базиран софтуер https://micro.bg/.

Основната характеристика на базираната в облак WMS спрямо традиционната локална система е, че софтуерът се хоства и управлява от доставчика на WMS или доставчик на облачна услуга. Това премахва тежестта на инсталирането, управлението и надграждането на системата от ИТ отдела на организацията.

Тъй като са по-лесни за инсталиране и по-евтини за управление, облачните WMS са склонни да бъдат предпочитани от малките и средни предприятия. По-големите предприятия често внедряват локални WMS, защото се нуждаят от силно персонализирани системи, които отговарят на изискванията на тяхната специфична индустрия, и имат ресурсите да управляват ИТ изискванията.

Предимствата на базираната в облак WMS включват следното:

  • По-бързо внедряване. Внедряването на традиционните локални WMS обикновено може да отнеме месеци, докато внедряването на WMS в облак може да бъде завършено за седмици, в зависимост от сложността. Това означава, че организациите имат по-бърз път към положителна възвръщаемост на инвестициите и могат да се възползват от възможностите на WMS в облака по-рано, което е огромно предимство в динамичната съвременна икономика;
  • По-малко проблеми с надстройката. Моделът за внедряване на SaaS за базиран на облак WMS включва редовно планирани надстройки, при които всички актуализации и конфигурации се обработват от доставчика. Това означава, че организациите винаги използват най-новата версия на софтуера и изразходват минимално време и ресурси за управление на всяка надстройка;
  • По-ниски разходи. Базираните в облак WMS не изискват хардуер, софтуерна инсталация и ИТ администратори, за да ги управляват. Поради това те имат по-ниски първоначални разходи, а понякога и текущи разходи, отколкото локалните системи. Те също така не изискват персонализиране или модификации, което може да бъде скъпо за локалните системи. Надстройките на локални системи също могат да бъдат скъпи, тъй като могат да включват преинсталиране и преконфигуриране на софтуера и в някои случаи надграждане на хардуера;
  • Мащабируемост. Базираните в облак WMS могат да бъдат мащабирани бързо, тъй като организациите растат и веригите за доставки стават по-сложни. Те също са по-гъвкави и могат да бъдат преконфигурирани според бизнес изискванията или пазарните условия се променят.

Минусите на базираната в облак WMS включват следното:

  • Дългосрочни разходи. Докато базираните на облак WMS често имат по-ниски първоначални разходи от локалните системи, плащането на лицензи на месечна или годишна база може да бъде по-скъпо в дългосрочен план. Организациите могат също така да понесат допълнителни разходи за внедряване на нови модули или премиум пакети за поддръжка;
  • Персонализиране. SaaS WMS софтуерът обикновено не може да бъде персонализиран, което го прави по-малко подходящ за организации, които трябва да модифицират софтуера, за да отговарят на техните специфични процеси или индустриални изисквания;
  • Актуализации. Базираните в облак WMS обикновено се актуализират редовно за всички клиенти. Въпреки че това гарантира, че системите са винаги актуални, може да се наложи клиентите редовно да променят процесите, за да бъдат в крак с новия софтуер, а потребителите може да се нуждаят от преквалификация всеки път, когато софтуерът се актуализира, ако промените са значителни.

 

Десктоп базиран складов софтуер (WMS)

Основната характеристика на традиционната локална система е, че софтуерът се инсталира, управлява и надгражда локално при самия потребител. Той може да използва собствени ресурси като компютри и сървъри и сам да определя хардуерното оборудване, което ще използва.

 

По-големите предприятия често внедряват локални WMS, защото се нуждаят от силно персонализирани системи, които отговарят на изискванията на тяхната специфична индустрия, и имат ресурсите да управляват ИТ изискванията. Microinvest разработка локална система за управление на стоковите наличности и парични потоци Microinvest Склад Pro. В състояние е да отговори на всички потребности, осигуряващи контрола върху движението на стоковите ресурси във фирмите. Системата е способна да контролира всички процеси, свързани с управлението на производствената и търговска дейност на стопанските субекти.

Предимствата на локална WMS включват следното:

  • Стартиране. Внедряването на традиционните локални WMS обикновено може да отнеме месеци, но това е инвестиция от време, която си заслужава, защото процесите, документите и използваните функции ще са спрямо потребностите на конкретния бизнес;
  • Персонализиране. При локалните системи възможността за персонализиране е голяма, за да се модифицира софтуерът, така че да отговаря на специфичните процеси или изискванията на индустрията;
  • Актуализации. Потребителите сами решават кога е необходимо да използват актуална версия, преценяват възможностите на новите предоставени функционалности и не са ангажирани да използват винаги последна версия.

Минусите на локална WMS включват следното:

  • Разходи. При локалните системи се наблюдават известен по-голям първоначален разход за инвестиция в локалната структура, но в масовия случай в последствие не се изисква месечна такса или абонаментна поддръжка, както е при облачните услуги. Понякога се изискват персонализиране или модификации, което може да бъде скъпо за локалните системи. Надстройките на локални системи също могат да бъдат скъпи, тъй като могат да включват преинсталиране и преконфигуриране на софтуера и в някои случаи надграждане на хардуера.

 

Критерии за избор на нов или замяна на съществуващ складов софтуер?

Готови ли сте да научите как да изберете правилния складов софтуер за подобрени складови операции ? Ето всичко, което трябва да знаете, за да изберете WMS системата, която ще ви даде най-добрата възвръщаемост на инвестициите и ще подобри вашите бизнес операции.

Помислете за времето - кога да добавите WMS решения към вашия склад е един от ключовете към успеха и има един начин да определите кога е време. Ако непрекъснато добавяте складови работници, за да се справите с търсенето и да гарантирате удовлетвореността на клиентите, вероятно е време да се заемете сериозно с избора на система за управление на склада;

Помислете за контрол на стоките – ако не знаете с каква наличност разполагате от дадена стока или ви отнема прекалено много време да се сдобиете с тази информация, вероятно имате нужда от софтуер. Когато избирате WMS, е важно да разгледате продуктите по време на процеса на подбор, които могат да ви помогнат да подредите склада и наличността, за да го направите по-управляем;

Оставете бизнеса да вземе решението – изберете най – подходящото решение за Вашия бизнес;

Изчислете разходите - Когато обмисляте да добавите WMS система, разумно е да говорите с представител на производителя на софтуера, за да получите представа за вашите нужди и колко ще струва системата да започне да работи;

Вземете статистика от колеги и познати - много компании ще говорят с вас за това колко пари могат да спестят на вашата компания, но винаги трябва да питате за конкретни неща. Например, едно е продавачът да ви каже, че ще изпитате значителни спестявания и възвръщаемост на инвестициите с техния продукт, а друго е да ви покаже как техният продукт е повлиял на съществуващите им клиенти;

Помислете за връзката с доставчика на софтуера - когато купувате WMS система, вие ще установите връзка с доставчика и тази връзка е важен аспект за това колко успешни ще бъдете със системата. Ще разчитате на доставчика за техническа поддръжка, оценка на вашите нужди преди закупуване на системата и постоянна поддръжка в обучение и други области. Когато говорите с доставчик по време на процеса на подбор, не забравяйте да вземете под внимание колко полезни са те. Трябва да се стремите да правите бизнес с WMS доставчика, който винаги ще отговаря на вашите нужди;

Мислете за растеж - когато анализирате WMS системите, трябва да говорите с доставчика за това как можете да използвате системата, докато бизнесът ви продължава да расте. Някои WMS системи затрудняват извършването на корекции в системата, докато вашият бизнес расте, докато други улесняват процеса. Ако планирате да развиете бизнеса си – и кой не го прави? – уверете се, че вашата система за управление на склад може лесно да расте заедно с вас.

Коментари

Все още няма запитвания или коментари към тази статия

Micro.bg използва "бисквитки", за да подобри функционалности, да анализира трафика към сайта и да персонализира онлайн преживяването на всички потребители. Ако продължите без да променята настройките, ние ще приемем, че се съгласявате с нашите „бисквитки“ Научете повече.

Разбирам